İşverenin acil durmlara ilişkin yükümlülükleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Çalışma ortamı, kullanılan maddeler, iş ekipmanı ile çevre şartlarını dikkate alarak meydana gelebilecek ve çalışan ile çalışma çevresini etkileyecek acil durumları önceden değerlendirerek muhtemel acil durumları belirler,
b) Acil durumların olumsuz etkilerini önleyici ve sınırlandırıcı tedbirleri alır,
c) Acil durumların olumsuz etkilerinden korunmak üzere gerekli ölçüm ve değerlendirmeleri yapar,
ç) Acil durum planlarını hazırlar,
d) Acil durumlarla mücadele için işyerinin büyüklüğü ve taşıdığı özel tehlikeler, yapılan işin niteliği, çalışan sayısı ile işyerinde bulunan diğer kişileri dikkate alarak; önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda uygun donanıma sahip ve bu konularda eğitimli yeterli sayıda çalışanı görevlendirir ve her zaman hazır bulunmalarını sağlar,
e) Özellikle ilk yardım, acil tıbbi müdahale, kurtarma ve yangınla mücadele konularında, işyeri dışındaki kuruluşlarla irtibatı sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapar,
f) Acil durumlarda enerji kaynaklarının ve tehlike yaratabilecek sistemlerin tehlike yaratmayacak şekilde devre dışı bırakılması ile ilgili gerekli düzenlemeleri yapar,
g) Tüm çalışanları, alt işveren çalışanlarını, geçici iş ilişkisi kurulan işverenin çalışanlarını ve diğer kişileri acil durum konusunda bilgilendirir.
Ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda patlamadan korunma dokümanı işyerlerine uygun olarak hazırlanmaktadır.
İşverenin acil durmlara ilişkin yükümlülüklerini kapsar.
4857 sayılı İş Kanunu ve 6331 sayılı İSG kanunu gereğince alınması gereken eğitimi kapsar.
İşyerinde yapılan çalışmalar ve yapılacak değişikliklerle ilgili bilgi vermek.
Mesleki risk veya Tehlikeleri göz önünde bulundurarak davranmak.
İşyeri hekimi sağlanması
6331 sayılı kanun gereğince işe giriş raporları yalnız yetkilendirilmiş OSGB'ler tarafından verilmektedir